یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

215 هزار دامنه اينترنتي فعال در ايران ثبت شده است

دامنه

یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶:۰۰


شمار دامنه هاي اينترنتي ثبت شده در ايران به 215 هزار مورد نزديک مي شود که دامنه لاتين دات آي آر- ir - بيشترين تعداد ثبت دامنه هاي اينترنتي را به خود اختصاص داده است.

وايمکس نيوز - هم اکنون بيش از 214 هزار و 449 دامنه اينترنتي با پسوندهاي مختلف در کشور به ثبت رسيده که همچنان دامنه لاتين نقطه آي آر (دات ir) بيشترين آمار دامنه هاي فعال در ايران را به خود اختصاص داده است.
شمار دامنه هاي اينترنتي به ثبت رسيده با پسوند لاتين دات ir هم اکنون 204 هزار و 966 دامنه است که با اين وجود بيشترين دامنه هاي اينترنتي که در کشور به ثبت مي رسد مربوط به دامنه لاتين ir است و تقاضا براي دامنه فارسي ايران هنوز چشمگير نيست.
همچنين حدود 4 هزار و 275 دامنه اينترنتي با پسوند فارسي نقطه ايران - دات ايران - فعال است که اين آمار از کاهش فعاليت آدرس هاي با اين پسوند طي ماه هاي اخير حکايت دارد.
همچنين دو هزار و 557 دامنه با پسوند co.ir و يک هزار و 455 دامنه اينترنتي با پسوند ac.ir در کشور به ثبت رسيده و فعاليت مي کند.
هم اکنون 357 دامنه اينترنتي با پسوند gov.ir در کشور فعال است و از ديگر دامنه هاي ثبت شده و فعال در کشور مي توان به 358 مورد ثبت دامنه اينترنتي با پسوند sch.ir، حدود 292 مورد ثبت پسوند org.ir، حدود 144 مورد پسوند id.ir و حدود 45 مورد دامنه اينترنتي با پسوند net.ir اشاره کرد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو